Do końca października zgłoszenia kandydatów do Rady Uczelni

Do końca października br. można zgłaszać kandydatów do nowej Rady Uczelni PK. Procedura wyłaniania członków drugiej w historii PK Rady toczy się zgodnie z zapisami ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz Statutu PK.
Zbliża się koniec pierwszej kadencji Rady Uczelni PK. W grudniu 2020 r. Senat wybierze nowy skład tego organu, który rozpocznie kadencję 1 stycznia 2021 r. Zgodnie z §7 załącznika nr 4 do Statutu PK „Ordynacja wyborcza”, wyboru członków Rady dokonuje się spośród kandydatów zgłoszonych przez Rektora lub co najmniej 5 członków Senatu. Zgłoszenia kandydatów dokonuje się na piśmie do przewodniczącego Uczelnianej Komisji Wyborczej, w terminie do końca października br. Do zgłoszenia dołącza się oświadczenie kandydata o spełnianiu przez niego wymogów, o których mowa w § 8 ust. 3 Statutu, oraz o wyrażeniu zgody na kandydowanie.
Ewentualne zgłoszenia kandydatów, wraz z oświadczeniami, można przekazywać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sekretarza rektora: rdudek@pk.edu.pl.
Rada Uczelni jest organem kolegialnym PK. Zgodnie ze Statutem PK w jej skład wchodzi 6 członków (3 ze wspólnoty uczelni i 3 spoza wspólnoty), powoływanych przez Senat oraz przewodniczący samorządu studenckiego.
Zgodnie z ustawą członkiem rady uczelni może być osoba, która:
1) ma pełną zdolność do czynności prawnych;
2) korzysta z pełni praw publicznych;
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne
przestępstwo skarbowe;
4) nie była karana karą dyscyplinarną;
5) w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowała
w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia
18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów
bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U.
z 2019 r. poz. 430, 399, 447, 534 i 1571), nie pełniła w nich służby ani nie współpracowała z tymi organami;
6) posiada wykształcenie wyższe – w przypadku członków rady uczelni, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 1;
7) nie ukończyła 67. roku życia do dnia rozpoczęcia kadencji.
Członkostwa w radzie uczelni nie można łączyć z pełnieniem funkcji organu tej lub innej uczelni, członkostwem w radzie innej uczelni ani zatrudnieniem w administracji publicznej.
Kadencja rady uczelni trwa 4 lata i rozpoczyna się 1 stycznia roku następującego po roku, w którym rozpoczęła się kadencja senatu. Ta sama osoba może być członkiem rady uczelni nie więcej niż przez 2 następujące po sobie kadencje. Przewodniczącym rady uczelni jest jej członek pochodzący spoza wspólnoty uczelni, wybrany przez Senat.
Do zadań Rady Uczelni należy m.in.: opiniowanie projektu strategii uczelni, opiniowanie projektu statutu, monitorowanie gospodarki finansowej i zarządzania uczelnią, wskazywanie kandydatów na rektora, opiniowanie sprawozdania z realizacji strategii uczelni, wykonywanie innych zadań określonych w statucie.